NIEUWS EN ACHTERGRONDVERHALEN VAN DE STICHTING.

Op zaterdag 11 mei 2024 was de gehele middenpagina van het Antilliaans Dagblad gewijd aan mijn poster ‘Portanan-di-Otrobanda‘. Zoals in het artikel vermeld kunnen (ideële) organisaties, die zich bezighouden met educatieve projecten op Curaçao, de drukrechten krijgen van de poster. Zij kunnen er posters, briefkaarten enz. van laten drukken en de opbrengst gebruiken voor hun doelstellingen. Mail naar louishilgers@gmail.com
Stichting Extraatje wil in 2024 het ambitieuze initiatief Kunstkwartet voor het Nederlands Taalgebied realiseren. Voor elk taalgebied (Curaçao – Suriname – Vlaanderen – Nederland) is een kwartetspel ontwikkeld met voor elk spel twaalf vormen van beeldende kunst met telkens vier eigen kunstenaars met één kunstwerk. Daarnaast zijn voor elk gebied lesbrieven en/of een docentenhandleiding ontwikkeld. De spellen kunnen zowel fysiek als digitaal / online gespeeld worden.
Op 6 april 2024 is een zending met 36 laptops en toebehoren samen met een aantal B2PN-boeken (600) op weg gegaan naar Suriname . Alles is door Stichting Extraatje ter beschikking gesteld aan het RKBO. Boektitels:
  1. B2PN – Leren in de 21ste eeuw
  2. B2PNLeren met AR/VR
  3. B2PNHandboek Ontdeklab
  4. B2PNAlle Dagen Digitaal (over Digitale geletterdheid)
Ook  naar Curaçao zijn inmiddels ongeveer 400 B2PN-boeken verstuurd ten bate van docenten van het RKCS (RK Centraal Schoolbestuur).
Notariaat Verstegen -1
Op 7 maart 2024 is de naam Stichting Extraatje een feit. Bij Notariaat Verstegen in Brunssum is de officiële akte ondertekend. De naam Stichting Extraatje geeft weer wat de stichting wil doen: hier en daar een extraatje bieden, een (educatief) steuntje in de rug bij jonge mensen. Het accent ligt voornamelijk in Suriname en op Curaçao maar ook in Nederland wil de stichting actief zijn op het gebied van educatie.